Meny
 
Døden i arbeid - 
      Kristian Klausen

Døden i arbeid

roman

Serie: Kontrafaktisk-trilogi 1

«Kristian Klausen er ein forfattar med spenstig fantasi som han stadig slepper laus på heimbyen Drammen. Til glede for oss andre.»

, nrk.no
Døden i arbeid er en kontrafaktisk roman som opphever grensene mellom biografi og fri diktning.


Bildekunstneren Mark Rothko begikk selvmord i New York i 1970. Han etterlot seg ingen forklaring, bare et livsverk av gåtefulle non-figurative malerier. Les mer
Vår pris
345,-
Spar
34,-

Veil. pris: 379,-  (Innbundet) Fri frakt!
Leveringstid: Sendes innen 3 virkedager

Innbundet
Legg i
Innbundet
Legg i
Vår pris: 345,-
Spar: 34,-

Veil. pris: 379,-  (Innbundet) Fri frakt!
Leveringstid: Sendes innen 3 virkedager

Døden i arbeid er en kontrafaktisk roman som opphever grensene mellom biografi og fri diktning.


Bildekunstneren Mark Rothko begikk selvmord i New York i 1970. Han etterlot seg ingen forklaring, bare et livsverk av gåtefulle non-figurative malerier. Denne romanen er formet som Rothkos fiktive avskjedsbrev, men fra en helt annen virkelighet: Han bor i Drammen. I samme by bor også minimalisten Agnes Martin. Vi følger hennes arbeid som lærer, hennes forsøk på å forsone seg med psykisk sykdom (schizofreni), og får et innblikk i hva som påvirker hennes kunstneriske utvikling.

ANMELDELSER:

Terningkast 5 Jan Askelund, Stavanger Afteblad

FAKTA
Utgitt:
Forlag: Cappelen Damm
Innbinding: Innbundet
Språk: Norsk Bokmål
Sider: 135
ISBN: 9788202647513
Utgave: 1. utg.
Format: 21 x 14 cm
KATEGORIER:

Bla i alle kategorier

SERIE:
VURDERING
Gi vurdering
Les vurderinger

«Kristian Klausen er ein forfattar med spenstig fantasi som han stadig slepper laus på heimbyen Drammen. Til glede for oss andre.»

, nrk.no

«Kristian Klausen fortsetter sin spenstige og fruktbare litterære krysspollinering»

, Stavanger Afteblad Terningkast 5

«En styrke ved romanen er galleriet av fargerike og uortodokse personer, og den troverdige skildringen av et menneskes vei mot undergangen. Stilen er usentimental og ærlig, men også bildeskapende på en måte som skaper interesse hos meg som leser.»

, Klassekampen