Markedsføringsledelse for reiselivsnæringen
verdiskaping og markedsføring
Reiselivsproduktet oppstår i møtet mellom mennesker. I samhandlingen mellom mennesker oppfylles forventningene til reiselivsproduktet.
Det er dette som er basis for den verdiskapningen markedsføring av reiselivstjenester skal legge til rette for. Les mer
- Vår pris
- 619,-
(Paperback)
Fri frakt!
Leveringstid: Sendes innen 3 - 10 dager
Vår pris:
619,-
(Paperback)
Fri frakt!
Leveringstid: Sendes innen 3 - 10 dager
Reiselivsproduktet oppstår i møtet mellom mennesker. I samhandlingen mellom mennesker oppfylles forventningene til reiselivsproduktet.
Det er dette som er basis for den verdiskapningen markedsføring av reiselivstjenester skal legge til rette for. Et grunnleggende
premiss for denne boken er at verdiene blir skapt i møtet mellom kunden og den ansatte i reiselivsbedriften. Boken gir en
grunnleggende innføring i markedsføring av tjenester generelt og markedsføring av reiselivstjenester spesielt. Den forener
anerkjente metoder fra markedsføringsfaget med moderne metoder basert på nyere forskning. Spesielt vektlegger boken den servicedominerte
tenkemåten og hvor viktig reiselivsbedriftens ressurser, både menneskelige og materielle, er internt og eksternt. Boken er
rikt illustrert med eksempler fra norsk reiseliv. Kristen Albert Ellingsen er førstelektor i markedsføring og serviceledelsesfag
ved UiT - Norges arktiske universitet, Handelshøgskolen i Tromsø. Han er også tilknyttet Markedshøyskolen. Ellingsen har arbeidet
spesielt med problemstillinger knyttet til markedsorientering, strategi og service- og kvalitetsledelse med utgangspunkt i
reiselivet som empiriområde. Han har bred erfaring fra ulike former for undervisning og opplæringsprogrammer ved flere universitet
og høyskoler, samt ledelseserfaring og styreerfaring fra næringslivet.