Medieplanlegging
Svein Larsen ; Mona K. Solvoll
Digitaliseringen av media har gjort medielandskapet mer komplekst og endret både medievaner og forbrukeradferd. Dette er endringer
som tvinger frem en mer integrert tilnærming til planlegging av påvirkningstiltak, og som gjør det enda viktigere enn før å ha god forståelse av hvilke valg som har størst betydning for et merkes
lønnsomhet. Les mer
- Vår pris
- 495,-
(Paperback)
Fri frakt!
Leveringstid: Sendes innen 3 - 10 dager
Vår pris:
495,-
(Paperback)
Fri frakt!
Leveringstid: Sendes innen 3 - 10 dager
Digitaliseringen av media har gjort medielandskapet mer komplekst og endret både medievaner og forbrukeradferd. Dette er endringer
som tvinger frem en mer integrert tilnærming til planlegging av påvirkningstiltak, og som gjør det enda viktigere enn før
å ha god forståelse av hvilke valg som har størst betydning for et merkes lønnsomhet. Denne boken handler om de strategiske
valgene som har størst betydning for avkastningen av medieinvesteringene: målgruppevalg, budskapsvalg, spredningsvalg og tilrettelegging
for kjøperinitiativ. Samtidig gir boken et overblikk over de viktigste mediekanalene, deres styrker og svakheter og hvilken
rolle kanalene kan fylle i en medieplan. Boken har et helhetlig og lønnsomhetsfundert perspektiv på medie- og kommunikasjonsplanlegging.
Et slikt perspektiv synliggjør hvordan tradisjonell massekommunikasjon kan brukes sammen med nyere og mer nettverksorienterte
former for kommunikasjon. Bokens hensikt er å gjøre planlegging av påvirkning gjennom nye og gamle medier mer tilgjengelig
for kommende og nåværende markedsførere. Til tross for at det hvert år ifølge IRM investeres nærmere 20 mrd. kroner i norske
medier (og da er ikke investeringer i butikkommunikasjon medregnet), finnes det i dag forbløffende lite akademisk litteratur
om hva som er viktig når det gjelder å forvalte disse investeringene. Denne boken avhjelper dette. Svein Larsen har lang fartstid
fra mediebransjen, hvor han tidligere har jobbet i TV3 og Hjemmet Mortensen. De siste fem årene har han vært strategisk direktør
i mediebyrået OMD og jobbet med kunder som Orkla, Telenor, Carlsberg, Color Line, Handelshøyskolen BI og Bohus. Mona K. Solvoll
er førsteamanuensis ved Institutt for kommunikasjon, kultur og språk på Handelshøyskolen BI. Hun er ph.d. med doktorgrad fra
BI og hovedfag i medievitenskap fra Universitetet i Oslo (cand.philol.). Solvoll foreleser i blant annet markedskommunikasjon,
mediestrategi, medieøkonomi og kommunikasjons- og medieteori.