Min side Kundeservice Bli medlem

Opplevelsesbasert verdiskaping

"Design gir bedre reiseopplevelser". Les omtale av boka på DOGAs nettsider.

Når kundeopplevelsen blir den sentrale konkurransefaktoren, er det ikke nok å spørre hvilket problem vi kan løse for kundene. Vi må først og fremst spørre hvordan vi ønsker at kundene våre skal føle seg. Les mer

509,-
Paperback
Sendes innen 3 virkedager

Logg inn for å se din bonus

Når kundeopplevelsen blir den sentrale konkurransefaktoren, er det ikke nok å spørre hvilket problem vi kan løse for kundene. Vi må først og fremst spørre hvordan vi ønsker at kundene våre skal føle seg.

Som mennesker av i dag vil vi helst leve livet vårt slik at det gir mening og anledning til livsutfoldelse. Vi bruker tid og penger på varer, tjenester og opplevelser som gir oss følelsen av velvære, handlefrihet, personlig utvikling og sosialt samhold. Vi vil ha løsninger som fjerner unødvendig motstand i hverdagen og som helst redder kloden samtidig. Samtidig har det neppe vært kortere avstand mellom begeistret gisping og likegyldig gjesping i markedet for varer, tjenester og opplevelser enn i vår tid. Mens forbrukerne forventer stadig bedre kundeopplevelser fra både kommersielle aktører og fra samfunnets offentlige tjenesteytere, strever de våkne virksomhetene med å bli mer sømløse og dynamiske, mer kreative, inkluderende og involverende og mer orientert rundt viktige verdispørsmål i kundenes liv. Slik blir jakten på den optimale kundeopplevelsen også en ny og viktig driver i samfunnsutviklingen.

Opplevelsesøkonomien reiser spørsmål om identitet, mening og hva som betyr noe for det enkelte menneske over tid. Den bygger på tanken om varige verdier, om fortellinger som skal leve lenge etter en leveranse og ikke minst om den personlige endringen et menneske kan oppnå gjennom en meningsfull opplevelse. Å legge til rette for optimale kundeopplevelser, får dermed konsekvenser på alle nivåer i en virksomhet.

Opplevelsesbasert verdiskaping diskuterer hvordan og hvorfor kundeopplevelsen er i ferd med å bli samfunnets viktigste konkurransefaktor og hvordan ulike virksomheter kan finne sin plass i det nye konkurransebildet. Boka har et tydelig blikk på opplevelsesnæringen, men ser også til en rekke andre bransjer underveis.

Detaljer

Forlag
Cappelen Damm akademisk
Innbinding
Paperback
Språk
Norsk Bokmål
Sider
220
ISBN
9788202437923
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2015
Format
24 x 17 cm

Bla i boka

Anmeldelser

"Design gir bedre reiseopplevelser". Les omtale av boka på DOGAs nettsider.

Medlemmers vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Opplevelsesbasert verdiskaping:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

429 Too many requests

Error 429 Too many requests

Too many requests

Guru Meditation:

XID: 35884588


Varnish cache server

429 Too many requests

Error 429 Too many requests

Too many requests

Guru Meditation:

XID: 35884589


Varnish cache server

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv