Min side Kundeservice Bli medlem

Solgt

om salg, språk og påvirkning

Vi er alle selgere, ikke bare av produkter og tjenester. Vi selger hele tiden tankene våre, ideene våre, kunnskapen vår, egenskapen vår, kreativiteten vår, verdiene våre, holdningene våre og humøret vårt. Til kundene, leverandørene, samarbeidspartnerne og lederne våre. Hver dag. Les mer

499,-
Innbundet
Sendes innen 1 virkedag

Logg inn for å se din bonus

Vi selger privat også, så godt vi kan. Vi prøver for eksempel å selge at ferien skal legges til Italia når de andre mener Danmark, at vi ikke har råd til nytt kjøleskap, men derimot stereoanlegg, og at action er et bedre valg på kino enn kjærlighet.

Solgt er ikke rettet spesielt mot dem som i direkte betydning driver med salg. Den er skrevet for alle som arbeider innenfor forretnings- og organisasjonsliv, og som ønsker større forståelse av salgsprosessene og bruken av språket i salgs- og påvirkningsøyemed.

Gjennom å forstå salg og kreftene som fungerer der, bedre, vil vi også utvikle oss på det personlige planet. Det er nemlig slik at det i stor grad  er mellommenneskelige og emosjonelle krefter som funger når vi kjøper noe. Dermed er de som er dyktige til å forstå andre mennesker og hva som driver dem, vanligvis dyktige til å selge og påvirke.

Visste du at:

  • det først og fremst er emosjonelle krefter som fungerer, når mennesker handler?
  • god forståelse for andre mennesker er en forutsetning for å utvikle seg innenfor salg og påvirkning?
  • du oppfattes - positivt og negativt - i henhold til de ord og uttrykk du bruker?
  • det er stor forskjell på å be noen ikke komme for sent - og å be de komme tidsnok?
  • det finnes fem elegante måter å takle innvendinger på?
  • det er fem forskjellige spørsmål vi må kunne for å utvikle oss som selgere?
  • det er mulig å vaksinere mot innvendinger - slik at de ikke dukker opp?

"Vi kjøper den følelsen vi tror vi får etter at vi har anskaffet oss og tatt i bruk produktet eller tjenesten."

Boka dreier seg om forretningslivet, men handler først og fremst om hvordan mennesker fungerer. Den er krydret med dagligdagse og morsomme eksempler som de fleste kjenner seg igjen i, i tillegg til mange av den mer forretningsmessige sorten. Boka er lettlest, gir mange eksempler på hvordan vi kan utvikle oss, og gir leseren litt av hvert å gruble på.

Fra innholdet:

  • Relasjon
  • Lumske språkfeller
  • Innebygde spørsmål
  • Vinkling
  • Påvirkning i grenseland
  • Opplevd verdi

Tittel: Solgt. Om salg, språk og påvirkning
Fofatter: Amund Fjeldstad
Forlag: Gyldendal Akademisk
Innbundet: 178 sider

Presentert av Kjetil Imbsen

Detaljer

Forlag
Gyldendal akademisk
Innbinding
Innbundet
Språk
Norsk Bokmål
Sider
176
ISBN
9788205344860
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2005
Format
22 x 15 cm

Medlemmers vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Solgt:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

Bliss

Maria Borelius
Innbundet 
363,- 399,-
 

Sterkere

Benjamin Christensen
Paperback 
363,- 399,-
 

1814

Karsten Alnæs
Innbundet 
409,- 449,-

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv