Meny
 

Solgt

om salg, språk og påvirkning

Vi er alle selgere, ikke bare av produkter og tjenester. Vi selger hele tiden tankene våre, ideene våre, kunnskapen vår, egenskapen vår, kreativiteten vår, verdiene våre, holdningene våre og humøret vårt. Til kundene, leverandørene, samarbeidspartnerne og lederne våre. Hver dag. Les mer
Vår pris
429,-

(Innbundet) Fri frakt!
Leveringstid: Sendes innen 1 virkedag

Innbundet
Legg i
Innbundet
Legg i
Vår pris: 429,-

(Innbundet) Fri frakt!
Leveringstid: Sendes innen 1 virkedag

Om boka

Vi selger privat også, så godt vi kan. Vi prøver for eksempel å selge at ferien skal legges til Italia når de andre mener Danmark, at vi ikke har råd til nytt kjøleskap, men derimot stereoanlegg, og at action er et bedre valg på kino enn kjærlighet.

Solgt er ikke rettet spesielt mot dem som i direkte betydning driver med salg. Den er skrevet for alle som arbeider innenfor forretnings- og organisasjonsliv, og som ønsker større forståelse av salgsprosessene og bruken av språket i salgs- og påvirkningsøyemed.

Gjennom å forstå salg og kreftene som fungerer der, bedre, vil vi også utvikle oss på det personlige planet. Det er nemlig slik at det i stor grad  er mellommenneskelige og emosjonelle krefter som funger når vi kjøper noe. Dermed er de som er dyktige til å forstå andre mennesker og hva som driver dem, vanligvis dyktige til å selge og påvirke.

Visste du at:

  • det først og fremst er emosjonelle krefter som fungerer, når mennesker handler?
  • god forståelse for andre mennesker er en forutsetning for å utvikle seg innenfor salg og påvirkning?
  • du oppfattes - positivt og negativt - i henhold til de ord og uttrykk du bruker?
  • det er stor forskjell på å be noen ikke komme for sent - og å be de komme tidsnok?
  • det finnes fem elegante måter å takle innvendinger på?
  • det er fem forskjellige spørsmål vi må kunne for å utvikle oss som selgere?
  • det er mulig å vaksinere mot innvendinger - slik at de ikke dukker opp?

"Vi kjøper den følelsen vi tror vi får etter at vi har anskaffet oss og tatt i bruk produktet eller tjenesten."

Boka dreier seg om forretningslivet, men handler først og fremst om hvordan mennesker fungerer. Den er krydret med dagligdagse og morsomme eksempler som de fleste kjenner seg igjen i, i tillegg til mange av den mer forretningsmessige sorten. Boka er lettlest, gir mange eksempler på hvordan vi kan utvikle oss, og gir leseren litt av hvert å gruble på.

Fra innholdet:

  • Relasjon
  • Lumske språkfeller
  • Innebygde spørsmål
  • Vinkling
  • Påvirkning i grenseland
  • Opplevd verdi

Tittel: Solgt. Om salg, språk og påvirkning
Fofatter: Amund Fjeldstad
Forlag: Gyldendal Akademisk
Innbundet: 178 sider

Presentert av Kjetil Imbsen

Fakta

Innholdsfortegnelse


Veldig mye av det vi driver med, er en form for salg – salg av produkter og tjenester, salg av ideer og tanker, salg av oss selv. Og i all salgskommunikasjon er bruken av språket sentralt, selve bæreren av informasjonen. Overraskende for mange er de emosjonelle drivkreftene ofte sterkere enn de rasjonelle når mennesker handler – også i arbeidslivet. Og verdien av et produkt er forskjellig fra person til person, og fra tidspunkt til tidspunkt. Det betyr at pris og detaljer på produktet, tjenesten eller ideen vår egentlig ikke betyr all verden når vi er ute i salgsøyemed. Likevel er det gjerne det vi fokuserer på. Årsaken er at vi forstår for lite av hvilke krefter som fungerer, og hvordan språket kan brukes for å motivere og påvirke.SOLGT gir mange og tankevekkende eksempler på hvordan vi fungerer i salgs- og kjøpssituasjoner, og hvordan vi påvirker og påvirkes. Boka er skrevet for alle som arbeider innenfor forretnings- og organisasjonsliv og som ønsker større forståelse av salgsprosessene og bruken av språket i salgs- og påvirkningsøyemed.
Levert av © DnBB AS