Solgt
Vi er alle selgere, ikke bare av produkter og tjenester. Vi selger hele tiden tankene våre, ideene våre, kunnskapen vår, egenskapen vår, kreativiteten vår, verdiene våre, holdningene våre og humøret vårt. Til kundene, leverandørene, samarbeidspartnerne og lederne våre. Hver dag. Les mer
Logg inn for å se din bonus
Solgt er ikke rettet spesielt mot dem som i direkte betydning driver med salg. Den er skrevet for alle som arbeider innenfor forretnings- og organisasjonsliv, og som ønsker større forståelse av salgsprosessene og bruken av språket i salgs- og påvirkningsøyemed.
Gjennom å forstå salg og kreftene som fungerer der, bedre, vil vi også utvikle oss på det personlige planet. Det er nemlig slik at det i stor grad er mellommenneskelige og emosjonelle krefter som funger når vi kjøper noe. Dermed er de som er dyktige til å forstå andre mennesker og hva som driver dem, vanligvis dyktige til å selge og påvirke.
Visste du at:
|
"Vi kjøper den følelsen vi tror vi får etter at vi har anskaffet oss og tatt i bruk produktet eller tjenesten."
Boka dreier seg om forretningslivet, men handler først og fremst om hvordan mennesker fungerer. Den er krydret med dagligdagse og morsomme eksempler som de fleste kjenner seg igjen i, i tillegg til mange av den mer forretningsmessige sorten. Boka er lettlest, gir mange eksempler på hvordan vi kan utvikle oss, og gir leseren litt av hvert å gruble på.
Fra innholdet:
- Relasjon
- Lumske språkfeller
- Innebygde spørsmål
- Vinkling
- Påvirkning i grenseland
- Opplevd verdi
Tittel: Solgt. Om salg, språk og påvirkning
Fofatter: Amund Fjeldstad
Forlag: Gyldendal Akademisk
Innbundet: 178 sider
Presentert av Kjetil Imbsen
Detaljer
- Forlag
- Gyldendal akademisk
- Innbinding
- Innbundet
- Språk
- Norsk Bokmål
- Sider
- 176
- ISBN
- 9788205344860
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2005
- Format
- 22 x 15 cm