Min side Kundeservice Bli medlem

Det helhetlige reiselivsproduktet

bind 2 : destinasjonsledelse

Destinasjonsledelse er den første boka i sitt slag. På norsk, med norske eksempler, presenteres reiselivsutvikling og destinasjonsledelse med én stemme og ett sammenhengende modellapparat. Modellapparatet, som bygger på Det helhetlige Reiselivsproduktet bind 1, Reisemålet, er originalt og lettfattelig, og gir leseren en helhetlig forståelse av destinasjonsledelse som en utfordrende virksomhet innen et komplekst næringsområde. Les mer

450,-
Paperback
Sendes innen 3 virkedager

Logg inn for å se din bonus

Destinasjonsledelse er den første boka i sitt slag. På norsk, med norske eksempler, presenteres reiselivsutvikling og destinasjonsledelse med én stemme og ett sammenhengende modellapparat. Modellapparatet, som bygger på Det helhetlige Reiselivsproduktet bind 1, Reisemålet, er originalt og lettfattelig, og gir leseren en helhetlig forståelse av destinasjonsledelse som en utfordrende virksomhet innen et komplekst næringsområde.
Kunnskapsgrunnlaget i boka er primært erfaringer fra forfatterens arbeid med reiseliv siden 1984, og deltakelse som reiselivsfaglig ekspert i viktige norske utviklingsprosjekter som Lillehammer OL-94, etablering av landsdelsselskaper, Nasjonale Turistveger, Nasjonal Reiselivsstrategi, kommunale reiselivsplaner med mer. Stoffet er videreutviklet gjennom forelesninger og presentasjoner på en rekke nivå i inn- og utland.
Boka introduserer en viktig distinksjon mellom et reisemål og en destinasjon. Den går detaljert gjennom hovedoppgaver og støtteoppgaver i destinasjonsledelse. Boka bidrar også til en original utvikling av Michael Porters verdikjede ved at destinasjonen presenteres som et verdisystem.
Boken er skrevet for studenter på høyskolenivå, men henvender seg gjennom et enkelt språk til alle som med ulik bakgrunn og i ulike posisjoner, er interessert i utvikling av besøksnæringen.

Georg Kamfjord har bakgrunn som siviløkonom og sosiolog. Han er førstelektor ved Handelshøyskolen BI. Kamfjord har arbeidet med reiseliv siden 1984 - på Høgskolen i Lillehammer forut for Handelshøyskolen BI.

Detaljer

Forlag
Fagspesialisten
Innbinding
Paperback
Språk
Norsk Bokmål
Sider
283
ISBN
9788299292931
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2016
Format
24 x 17 cm
Serie
Det helhetlige reiselivsproduktet

Medlemmers vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Det helhetlige reiselivsproduktet:

Se flere

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv