På sporet av god skriveopplæring
ei bok for lærere i alle fag
Hva slags kunnskap trenger lærere og førskolelærere for å støtte barn og unges utvikling av skrivekompetanse, tekstkompetanse og faglig kompetanse gjennom skoleløpet? Denne boka formidler ny forskning og nye innsikter om skriveundervisning: om skrivingens formål, skrivestrategier, fagsjangrer og respons. Les mer
489,-
Paperback
Sendes innen 3 - 10 dager
Logg inn for å se din bonus
Hva slags kunnskap trenger lærere og førskolelærere for å støtte barn og unges utvikling av skrivekompetanse, tekstkompetanse og faglig kompetanse gjennom skoleløpet? Denne boka formidler ny forskning og nye innsikter om skriveundervisning: om skrivingens formål, skrivestrategier, fagsjangrer og respons. Den gir konkrete innspill til skriveundervisning i ulike fag og på ulike nivå.
Boka er derfor rettet motlærerne- og vil være en viktig kunnskapskilde både for studenter og praktiserende lærere i barnehage og skole.
Boka har utspring i erfaringer fra forskningsprosjektet Skriving som grunnleggende ferdighet og utfordring - SKRIV - med base på Høgskolen i Sør-Trøndelag.
Boka er derfor rettet motlærerne- og vil være en viktig kunnskapskilde både for studenter og praktiserende lærere i barnehage og skole.
Boka har utspring i erfaringer fra forskningsprosjektet Skriving som grunnleggende ferdighet og utfordring - SKRIV - med base på Høgskolen i Sør-Trøndelag.
Detaljer
- Forlag
- Tapir akademisk forlag
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Norsk Bokmål
- Sider
- 258
- ISBN
- 9788251927482
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2011
- Format
- 24 x 17 cm
- Serie
-
Skriveopplæring og skriveforsking