Tilpasset opplæring og spesialpedagogikk i teori og praksis
Thomas Nordahl Terje Overland Bente I. Borthne Hvidsten (Redaktør) Ieva Kuginyte-Arlauskiene (Redaktør) Göran Söderlund (Redaktør)
Logg inn for å se din bonus
Temaene som presenteres, bygger på forskning knyttet til elever i grunnskolen og handler om bedre tilrettelegging og tiltak for elever med ulike vansker, lidelser og diagnoser. Boken er delt inn i tre deler. Del 1 handler om hvordan spesialpedagogikken er og bør organiseres. I del 2 er fokus på spesialpedagogikk i praksis, f.eks. tilrettelegging for barn med nedsatt hørsel eller med ADHD. Den siste delen, del 3, handler om forebygging og inkludering.
Boken retter seg primært mot masterstudenter som skriver om spesialpedagogiske temaer.
|
Bente I. Borthne Hvidsten, Ieva Kuginyte-Arlauskiene og Göran Söderlund har vært redaktører. Alle bidrag er skrevet av fagpersoner som jobber og forsker innenfor spesialpedagogiske temaer på Vestlandet.
Detaljer
- Forlag
- Fagbokforlaget
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Bokmål Engelsk Svensk Flerspråklig
- Sider
- 295
- ISBN
- 9788245034530
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2020
- Originaltittel
- Tilpasset opplæring og inkluderende støttesystemer
- Format
- 24 x 17 cm