Skriving i alle fag
innsyn og utspill
Denne boka gir innsyn i hvordan læreplanens vekt på skriving som grunnleggende ferdighet i alle fag følges opp. I ti teser formulerer forfatterne hva vi bør satse på for å oppnå bedre skriveopplæring på tvers av fag. Les mer
599,-
Paperback
Sendes innen 3 - 10 dager
Logg inn for å se din bonus
Denne boka gir innsyn i hvordan læreplanens vekt på skriving som grunnleggende ferdighet i alle fag følges opp. I ti teser formulerer forfatterne hva vi bør satse på for å oppnå bedre skriveopplæring på tvers av fag. Grunnlaget for innsiktene er konkrete studier av skriving i barnehager og klasserom i Midt-Norge. Sentrale tema i boka er begrepslæring, fagspråk, kritisk literacy og vurdering av multimodale tekster og sjangrer (f.eks. forsøksrapport i naturfag, fortellinger i norsk og RLE, og oppgavesvar og artikler i naturfag og samfunnsfag).
Antologien er et resultat av fire års forskning i det NFR-støttede prosjektet "Skriving som grunnleggende ferdighet og utfordring" (SKRIV).
Bokserien Skriveopplæring og skriveforsking omhandlar skriving i utdanning, yrkesliv og kvardagsliv, sett frå ulike teoretiske ståstader. Målet er å bidra til ei utdjupa forståing av kva skriving er for noko og korleis skrivekompetanse kan stimulerast. Serien har utspring i Nasjonalt senter for skriveopplæring og skriveforsking. Alle publikasjonane i serien er fagfellevurderte.
Antologien er et resultat av fire års forskning i det NFR-støttede prosjektet "Skriving som grunnleggende ferdighet og utfordring" (SKRIV).
Bokserien Skriveopplæring og skriveforsking omhandlar skriving i utdanning, yrkesliv og kvardagsliv, sett frå ulike teoretiske ståstader. Målet er å bidra til ei utdjupa forståing av kva skriving er for noko og korleis skrivekompetanse kan stimulerast. Serien har utspring i Nasjonalt senter for skriveopplæring og skriveforsking. Alle publikasjonane i serien er fagfellevurderte.
Detaljer
- Forlag
- Tapir akademisk forlag
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Bokmål Nynorsk
- Sider
- 346
- ISBN
- 9788251926867
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2011
- Serie
-
Skriveopplæring og skriveforsking