Stress og mestring i skolen
Edvin Bru (Redaktør) ; Pål Roland (Redaktør)
Mange elever opplever stress i forbindelse med skolearbeidet. Denne boken handler om hvordan lærere kan hjelpe elever som
opplever stress, slik at stresset ikke står vi veien for mestring og læring.
I boken tar forfatterne utgangspunkt i forskning på og teorier om stress. Les mer
I boken tar forfatterne utgangspunkt i forskning på og teorier om stress. Les mer
- Vår pris
- 469,-
(Paperback)
Fri frakt!
Leveringstid:
Sendes innen 3 - 10 dager
Paperback
Legg i
Paperback
Legg i
Vår pris:
469,-
(Paperback)
Fri frakt!
Leveringstid:
Sendes innen 3 - 10 dager
Mange elever opplever stress i forbindelse med skolearbeidet. Denne boken handler om hvordan lærere kan hjelpe elever som
opplever stress, slik at stresset ikke står vi veien for mestring og læring.
I boken tar forfatterne utgangspunkt i forskning på og teorier om stress. Med bakgrunn i dette beskriver og drøfter de temaer som stressforståelse, stressdempende læringsmiljø, sosial og emosjonell kompetanse, prestasjonsangst, skolevegring, digital mobbing, kroppspress og lærerens rolle som mestringsressurs for elevene.
Temaene belyser stress i skolen fra ulike vinkler. Alle tilnærmingene har til felles at de skal bidra til å forebygge stress og styrke elever og læreres mestringsopplevelser gjennom forskningsbaserte tiltak.
Boken er viktig for alle som er interessert i forskningsbasert kunnskap om stress og mestring i skolen. Målgruppen er masterstudenter, forskere, ledere og lærere.
Høyoppløst bilde
Bla i boken
I boken tar forfatterne utgangspunkt i forskning på og teorier om stress. Med bakgrunn i dette beskriver og drøfter de temaer som stressforståelse, stressdempende læringsmiljø, sosial og emosjonell kompetanse, prestasjonsangst, skolevegring, digital mobbing, kroppspress og lærerens rolle som mestringsressurs for elevene.
Temaene belyser stress i skolen fra ulike vinkler. Alle tilnærmingene har til felles at de skal bidra til å forebygge stress og styrke elever og læreres mestringsopplevelser gjennom forskningsbaserte tiltak.
Boken er viktig for alle som er interessert i forskningsbasert kunnskap om stress og mestring i skolen. Målgruppen er masterstudenter, forskere, ledere og lærere.
Høyoppløst bilde
Bla i boken
- FAKTA
-
Utgitt:
2019
Forlag: Fagbokforlaget
Innbinding: Paperback
Språk: Norsk Bokmål
Sider: 226
ISBN: 9788245032857
Utgave: 1. utg.
Format: 24 x 17 cm
- KATEGORIER:
- VURDERING
-
Gi vurdering
Les vurderinger