Å lykkes som lærer
betydning av psykologi- og elevkunnskap i skolen
Hvordan kan du som lærer unngå å bukke under og gå gladere hjem, som forøvrig er tittel for to av bidragene. Å lykkes som lærer er en aktuell og annerledes lærebok i psykologi og pedagogikk. Her får du som leser innblikk i hvordan du kan handle velbegrunnet i en skolehverdag preget av handlingspress. Les mer
569,-
Paperback
Sendes innen 3 - 10 dager
Logg inn for å se din bonus
Hvordan kan du som lærer unngå å bukke under og gå gladere hjem, som forøvrig er tittel for to av bidragene. Å lykkes som lærer er en aktuell og annerledes lærebok i psykologi og pedagogikk. Her får du som leser innblikk i hvordan du kan handle velbegrunnet i en skolehverdag preget av handlingspress. Forfatterne har inngående kjennskap til skolens hverdag og lærerprofesjonens utfordringer. Boka omhandler blant annet: * klasseledelse * lærerens relasjonelle møte med eleven * individuell tilrettelegging av undervisning * den flerkulturelle klassen * løsning av problematferd * tilrettelegging for gutter og jenter * skole-hjem samarbeid * konfliktløsning m.m. Å lykkes som lærer er en forskningsbasert lærebok som forener praksis og teori. Den retter seg mot lærerutdannere og lærerstudenter, samt lærere i skolen.
Detaljer
- Forlag
- Akademika
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Bokmål
- Sider
- 287
- ISBN
- 9788232102556
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2013
- Originaltittel
- Psykologi i skolen - hvad virker?
- Format
- 24 x 17 cm