Dramaturgi i didaktisk kontekst
Dramaturgi i didaktisk kontekst handler om å anlegge et dramaturgisk perspektiv på undervisningssituasjoner og i undervisningsplanleggingen. Verdien i det dramaturgiske perspektivet er at det fokuserer på dynamikken, handlingsrommet og mulighetene i undervisningsøyeblikket. Les mer
449,-
Paperback
Sendes innen 3 - 10 dager
Logg inn for å se din bonus
Dramaturgi i didaktisk kontekst handler om å anlegge et dramaturgisk perspektiv på undervisningssituasjoner og i undervisningsplanleggingen. Verdien i det dramaturgiske perspektivet er at det fokuserer på dynamikken, handlingsrommet og mulighetene i undervisningsøyeblikket. Læreren må hele tiden ta valg, agere og relatere seg til levende og komplekse øyeblikk. Det dramaturgiske språkets mulighet ligger i en større følsomhet for situasjonen det vi kaller «praksisnærvær». Bokens forfattere, som alle er lærerutdannere, ønsker å bidra med et vokabular som kan være nyttig når man skal artikulere og diskutere disse dynamiske sidene ved lærerens profesjonsutøvelse. Boken retter seg mot lærerutdannere, forskere, studenter, lærere i skolen og alle som er interessert i å utvikle skole og utdanning.
«Denne tilnærmingen kan tilføre lærere nye iakttakelser og utvidet kunnskap om det de holder på med til daglig.» - Hallvard Håstein, Bedre Skole
«Denne tilnærmingen kan tilføre lærere nye iakttakelser og utvidet kunnskap om det de holder på med til daglig.» - Hallvard Håstein, Bedre Skole
Detaljer
- Forlag
- Fagbokforlaget
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Bokmål
- Sider
- 175
- ISBN
- 9788232104567
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2014
- Format
- 24 x 17 cm