En helstøpt lærerutdanning
Denne boka setter søkelys på hvordan et utvalg studenter opplever at norsk grunnskolelærerutdanning ivaretar deres utvikling til å bli gode klasseledere. - Forbereder teoriundervisningen ved grunnskolelærerutdanningen studentene til å møte ansvaret som klasseleder? - Bidrar praksisskolen til at studentene er rustet til å bli klasseledere? - Tilrettelegger samarbeidet mellom høgskole og praksisskole for at studentene kan utvikle seg til god klasseledere? - Hva er det viktigste høgskolen og praksisskolen kan bidra med for studentene skal kunne utøve klasselederfunksjonen på en best mulig måte? Forfatterne fokuserer på ulike utfordringer i utdanningen knyttet til lærerrollen og klasseledelse, og viser hvor viktig det er at lærerutdanningene fundamenterer klasseledelse i både teori og praksis. Les mer
Detaljer
- Forlag
- Akademika
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Norsk Bokmål
- Sider
- 143
- ISBN
- 9788232102907
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2013
- Format
- 24 x 17 cm