Min side Kundeservice Bli medlem

NAFOL årbok 2014 = NAFOL year book 2014 : once a teacher - always a teacher?

en gang lærer - alltid lærer?

Læreryrkets utfordringer er hovedtema i den andre årboken til Nasjonal forskerskole for lærerutdanning, NAFOL. Boken søker å gi en bekreftelse av gode ting i læreryrket og inspirere til nye tanker, ikke minst om den betydning utdanningsforskning kan ha for utviklingen innen barnehage, skole, kulturskole og lærerutdanning. Les mer

429,-
Paperback
Utsolgt
Læreryrkets utfordringer er hovedtema i den andre årboken til Nasjonal forskerskole for lærerutdanning, NAFOL. Boken søker å gi en bekreftelse av gode ting i læreryrket og inspirere til nye tanker, ikke minst om den betydning utdanningsforskning kan ha for utviklingen innen barnehage, skole, kulturskole og lærerutdanning. Dagsaktuelle temaer i lærerutdanningsforskningen drøftes, som at læreryrket er et «høyplatåyrke», hvor en nyutdannet lærer forventes å kunne alt med det samme, selv om man er fremmed i yrket og på arbeidsplassen. For etablerte lærere er det av stor betydning at de har mulighet til å utvikle seg i sitt yrke. Boken gir også et innblikk i hva som karakteriserer ledelse og samarbeid ved skoler som over tid får gode resultater på nasjonale prøver.

Detaljer

Forlag
Fagbokforlaget
Innbinding
Paperback
Språk
Norsk Bokmål Engelsk Flerspråklig
Sider
223
ISBN
9788245017861
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2014
Format
24 x 17 cm

Medlemmers vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på NAFOL årbok 2014 = NAFOL year book 2014 : once a teacher - always a teacher?:

Se flere

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv