NAFOL årbok 2014 = NAFOL year book 2014 : once a teacher - always a teacher?
en gang lærer - alltid lærer?
Læreryrkets utfordringer er hovedtema i den andre årboken til Nasjonal forskerskole for lærerutdanning, NAFOL. Boken søker å gi en bekreftelse av gode ting i læreryrket og inspirere til nye tanker, ikke minst om den betydning utdanningsforskning kan ha for utviklingen innen barnehage, skole, kulturskole og lærerutdanning. Les mer
429,-
Paperback
Utsolgt
Læreryrkets utfordringer er hovedtema i den andre årboken til Nasjonal forskerskole for lærerutdanning, NAFOL. Boken søker å gi en bekreftelse av gode ting i læreryrket og inspirere til nye tanker, ikke minst om den betydning utdanningsforskning kan ha for utviklingen innen barnehage, skole, kulturskole og lærerutdanning. Dagsaktuelle temaer i lærerutdanningsforskningen drøftes, som at læreryrket er et «høyplatåyrke», hvor en nyutdannet lærer forventes å kunne alt med det samme, selv om man er fremmed i yrket og på arbeidsplassen. For etablerte lærere er det av stor betydning at de har mulighet til å utvikle seg i sitt yrke. Boken gir også et innblikk i hva som karakteriserer ledelse og samarbeid ved skoler som over tid får gode resultater på nasjonale prøver.
Detaljer
- Forlag
- Fagbokforlaget
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Norsk Bokmål Engelsk Flerspråklig
- Sider
- 223
- ISBN
- 9788245017861
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2014
- Format
- 24 x 17 cm