Ny som lærer
sjansespill og samspill
I denne boka setter erfarne forskere og pedagoger søkelyset på hvordan nye lærere skal lære å være lærere - og utvikle sin profesjonalitet. Det er mye man skal forholde seg til som ny lærer, enten man arbeider i barnehage, skole eller videregående opplæring. Les mer
499,-
Paperback
Sendes innen 3 - 10 dager
Logg inn for å se din bonus
I denne boka setter erfarne forskere og pedagoger søkelyset på hvordan nye lærere skal lære å være lærere - og utvikle sin profesjonalitet. Det er mye man skal forholde seg til som ny lærer, enten man arbeider i barnehage, skole eller videregående opplæring.
Denne boka setter søkelyset på noen av disse forholdene: - lærerarbeid - fag og elever - profesjonsutvikling - kvalifisering i yrket - kolleger - skolen som organisasjon - ledelsen ved skolen Temaene settes inn i en relasjonell sammenheng, fordi forståelsen av relasjonene og samspillet på arbeidsplassen har en avgjørende betydning for læreres møte med yrket, for deres profesjonelle utvikling og for om de blir i yrket.
Denne boka setter søkelyset på noen av disse forholdene: - lærerarbeid - fag og elever - profesjonsutvikling - kvalifisering i yrket - kolleger - skolen som organisasjon - ledelsen ved skolen Temaene settes inn i en relasjonell sammenheng, fordi forståelsen av relasjonene og samspillet på arbeidsplassen har en avgjørende betydning for læreres møte med yrket, for deres profesjonelle utvikling og for om de blir i yrket.
Detaljer
- Forlag
- Tapir akademisk forlag
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Bokmål Nynorsk
- Sider
- 290
- ISBN
- 9788251925143
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2010