Min side Kundeservice Bli medlem

Nye perspektiver på minoritetsspråklige elever

en pedagogisk-psykologisk tilnærming

Denne boka gir en grunnleggende introduksjon til et fagområde som handler om begavede minoritetsspråklige elever og begavede minoritetsspråklige elever med faglige, sosiale og/eller emosjonelle vansker (dobbelteksepsjonelle). Les mer

429,-
Paperback
Sendes innen 3 virkedager

Logg inn for å se din bonus

Denne boka gir en grunnleggende introduksjon til et fagområde som handler om begavede minoritetsspråklige elever og begavede minoritetsspråklige elever med faglige, sosiale og/eller emosjonelle vansker (dobbelteksepsjonelle). Gjennom en teoretisk-metodisk tilnærming viser forfatteren hvordan lærere og skolerådgivere kan hjelpe disse elevene med de utfordringene de møter i skolemiljøet. Boka gir både en teoretisk og praktisk tilnærming til hvordan vi kan identifisere/diagnostisere disse to elevgruppene, med henvisning til nyere forskning. Boka prøver gjennom pedagogiske og psykologiske forklaringer å svare på:

Hvem er de begavede minoritetsspråklige elever og begavede minoritetsspråklige elever med ulike vansker (dobbelteksepsjonelle)? Hvordan kan vi vite at de er begavet? Hva er årsak til at de har problemer med å tilegne seg målspråket (norsk) og med å mestre andre skolefag? Behov for psykologisk og pedagogisk rådgivning i skolen Faktorer som har betydning for psykisk helse hos begavede minoritetsspråklige elever Boka henvender seg til lærerstudenter og studenter som er knyttet til psykologiske og pedagogiske studier ved høyskoler og universiteter, og vil også være nyttig for lærere og andre fagfolk som jobber med minoritetsspråklige elever. Den er spesielt rettet mot PPT-rådgivere, men den kan også være av interesse for BUP og ansatte i andre deler av helsetjenesten.

Detaljer

Forlag
Cappelen Damm akademisk
Innbinding
Paperback
Språk
Norsk Bokmål
Sider
235
ISBN
9788202587390
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2019
Format
21 x 15 cm

Bla i boka

Medlemmers vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Nye perspektiver på minoritetsspråklige elever:

Se flere

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv