Ordforråd hos flerspråklige barn
pedagogiske og spesialpedagogiske utfordringer
- Hvilke utfordringer møter barn som skal lære norsk som andrespråk?
- Har flerspråklige barn samme ordforråd på begge språk?
- Hvordan kartlegge barn med norsk som andrespråk?
- Hva kan være en god pedagogisk tilrettelegging for å styrke ordforrådet?
Les mer
Logg inn for å se din bonus
- Hvilke utfordringer møter barn som skal lære norsk som andrespråk?
- Har flerspråklige barn samme ordforråd på begge språk?
- Hvordan kartlegge barn med norsk som andrespråk?
- Hva kan være en god pedagogisk tilrettelegging for å styrke ordforrådet?
Dette er noen av problemstillingene som blir drøftet i denne boken. Ordforrådet er sentralt for utvikling av språk og for lese- og skriveutvikling. Ikke minst gjelder dette for barn som vokser opp med flere språk parallelt. Boken er nyttig for studenter, lærere, spesialpedagoger og andre som jobber eller skal jobbe med flerspråklige barn.
- Har flerspråklige barn samme ordforråd på begge språk?
- Hvordan kartlegge barn med norsk som andrespråk?
- Hva kan være en god pedagogisk tilrettelegging for å styrke ordforrådet?
Dette er noen av problemstillingene som blir drøftet i denne boken. Ordforrådet er sentralt for utvikling av språk og for lese- og skriveutvikling. Ikke minst gjelder dette for barn som vokser opp med flere språk parallelt. Boken er nyttig for studenter, lærere, spesialpedagoger og andre som jobber eller skal jobbe med flerspråklige barn.
Detaljer
- Forlag
- Gyldendal akademisk
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Bokmål
- Sider
- 190
- ISBN
- 9788205423862
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2013
- Originaltittel
- Ordforråd hos flerspråklige barn
- Format
- 22 x 15 cm