Læringsvansker
Vi får stadig mer innsikt i hjernens utvikling hos barn og unge, og hvordan samspillet med miljøet virker inn på barn og unges utvikling. Disse innsiktene får konsekvenser for utformingen av pedagogikken. Les mer
459,-
Paperback
Sendes innen 3 - 10 dager
Logg inn for å se din bonus
Vi får stadig mer innsikt i hjernens utvikling hos barn og unge, og hvordan samspillet med miljøet virker inn på barn og unges utvikling. Disse innsiktene får konsekvenser for utformingen av pedagogikken.
I denne vitenskapelige antologien presenteres viktige perspektiver på læringsvansker og utviklingsvansker. Boka tar for seg generell ferdighetsutvikling, læringsvansker hos barn og unge med atferdsvansker, språkutviklingsproblemer samt utvikling av leseferdigheter. Store utfordringer i norsk skole drøftes på grunnlag av forskningsresultater på disse områdene.
Boka er særlig relevant for barnehagelærere, allmennlærere, kroppsøvingslærere, fysioterapeuter, PP-tjeneste og barnevernspedagoger, og for studenter som tar slik utdanning.
I denne vitenskapelige antologien presenteres viktige perspektiver på læringsvansker og utviklingsvansker. Boka tar for seg generell ferdighetsutvikling, læringsvansker hos barn og unge med atferdsvansker, språkutviklingsproblemer samt utvikling av leseferdigheter. Store utfordringer i norsk skole drøftes på grunnlag av forskningsresultater på disse områdene.
Boka er særlig relevant for barnehagelærere, allmennlærere, kroppsøvingslærere, fysioterapeuter, PP-tjeneste og barnevernspedagoger, og for studenter som tar slik utdanning.
Detaljer
- Forlag
- Fagbokforlaget
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Bokmål
- Sider
- 218
- ISBN
- 9788232102495
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2014
- Format
- 24 x 17 cm