Lærerrollen

om skolekultur, læreres læring og pedagogisk dannelse

I denne boka argumenteres det for at lærerkvalitet er knyttet til pedagogisk dannelse, etisk bevissthet og læreres og skolelederes hverdagslæring. Denne læringen forutsetter evne til refleksjon og didaktisk, etisk og faglig kompetanse og en kultur som gir rom for vurdering og dialog i et lærende fellesskap. Les mer

439,-
Paperback
Sendes innen 3 virkedager

Logg inn for å se din bonus

I denne boka argumenteres det for at lærerkvalitet er knyttet til pedagogisk dannelse, etisk bevissthet og læreres og skolelederes hverdagslæring. Denne læringen forutsetter evne til refleksjon og didaktisk, etisk og faglig kompetanse og en kultur som gir rom for vurdering og dialog i et lærende fellesskap. Forfatterne mener at denne kulturen ikke i tilstrekkelig grad er utviklet i skolen, og peker på hva som skal til for at det skal kunne utvikles en læringskultur.

Lærerrollen gir ikke noen entydige svar, men gir innspill som kan bidra til at lærere og skoleledere kan gi bedre rom for utvikling av pedagogisk dannelse og kultur for læring i egen organisasjon.

Detaljer

Forlag
Cappelen Damm akademisk
Innbinding
Paperback
Språk
Bokmål
Sider
131
ISBN
9788202406370
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2013
Originaltittel
Lærerrollen
Format
24 x 17 cm

Medlemmers vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Lærerrollen:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv