101 litteraturdidaktiske grep
Hva vil det si å være litteraturlærer i dagens skole? Hva skal være litteraturundervisningens funksjoner og mål? Hvilke tekster gjelder som litteratur, og hva er skjønnlitteraturens rolle i norskfaget etter Kunnskapsløftet? Dette og andre grunnleggende norskfaglige spørsmål er utgangspunktet for bokas første del, som består av tematiske artikler om den litterære kanon, retoriske analyser i norskfaget, elevers visuelle tekstkompetanse og kritisk literacy i den digitale tekstkulturen. Les mer
Logg inn for å se din bonus
Detaljer
- Forlag
- Landslaget for norskundervisning / Fagbokforlaget
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Norsk Bokmål Norsk Nynorsk
- Sider
- 395
- ISBN
- 9788245023824
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2018
- Format
- 24 x 17 cm
- Serie
-
101-serien