Å tenke kritisk sammen
kritisk tenkning i dialogiske undervisningspraksiser
Denne boken henvender seg til lærere, lærerstudenter og forskere som ønsker å utvikle dypere innsikt i hvordan kritisk tenkning kan forstås og gjøres om til praktisk klasseromsundervisning.
Å tenke kritisk har alltid hatt en sentral plass i demokratiske land, men er enda viktigere i dagens komplekse informasjonssamfunn.
Les mer
339,-
Paperback
Sendes innen 3 virkedager
Logg inn for å se din bonus
Denne boken henvender seg til lærere, lærerstudenter og forskere som ønsker å utvikle dypere innsikt i hvordan kritisk tenkning kan forstås og gjøres om til praktisk klasseromsundervisning.
Å tenke kritisk har alltid hatt en sentral plass i demokratiske land, men er enda viktigere i dagens komplekse informasjonssamfunn. Den nye utdanningsreformen LK20 har en bred tilnærming til kritisk tenkning som en grunnholdning til både kunnskap, selvinnsikt og til verden. Denne kompetansen er nødvendig for å skille mellom det sanne og det usanne, når vi snakker med andre og når vi tar viktige avgjørelser og deltar i samfunnet.
Flere forskere har problematisert mangelen på studier som viser hvordan kritisk tenkning kan integreres i klasserommet. Her har forskere og lærere i ulike land jobbet sammen om kritisk tenkning. Forslagene de presenterer i denne boken er både forsknings- og erfaringsbaserte.
Å tenke kritisk har alltid hatt en sentral plass i demokratiske land, men er enda viktigere i dagens komplekse informasjonssamfunn. Den nye utdanningsreformen LK20 har en bred tilnærming til kritisk tenkning som en grunnholdning til både kunnskap, selvinnsikt og til verden. Denne kompetansen er nødvendig for å skille mellom det sanne og det usanne, når vi snakker med andre og når vi tar viktige avgjørelser og deltar i samfunnet.
Flere forskere har problematisert mangelen på studier som viser hvordan kritisk tenkning kan integreres i klasserommet. Her har forskere og lærere i ulike land jobbet sammen om kritisk tenkning. Forslagene de presenterer i denne boken er både forsknings- og erfaringsbaserte.
Detaljer
- Forlag
- Cappelen Damm akademisk
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Norsk Bokmål
- Sider
- 177
- ISBN
- 9788202689148
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2022
- Format
- 21 x 15 cm