Gigantsalget fortsetter!
Min side Kundeservice Bli medlem

Teaching a foreign language

principles and procedures

This book about foreign language teaching combines theory and practice in a new and innovative manner. The first part reviews theory, past and present, with cross-references to practical implications in part II. Les mer

619,-
Paperback
Sendes innen 3 - 10 dager

Logg inn for å se din bonus

This book about foreign language teaching combines theory and practice in a new and innovative manner. The first part reviews theory, past and present, with cross-references to practical implications in part II. Part II on practical procedures regularly refers back to relevant theory in part I. Among the new topics included in the present edition are English as an international language and information and communication technology. For the sake of convenience, a complete list of the web sites referred to in the book can be found online.
The book accounts for different ideas about foreign language learning, describes different approaches to teaching, assessment and testing, including self-assessment and electronic testing, characterizes a variety of classroom activities, and discusses crucial questions in relation to issues such as self-directed learning.
The book is designed to address the needs and concerns of a wide audience. It may be used as a basic text in courses in the teaching oforeign languages as well as in applied linguistics, and as a handbook for students writing M.A. and Ph.D. theses. It is also suitable for experienced teachers and syllabus developers seeking an overview of current theoretical issues in the field.
Aud Marit Simensen is professor of foreign language education in the Department of Teacher Education and School Development at the University of Oslo.

Detaljer

Forlag
Fagbokforlaget
Innbinding
Paperback
Språk
Engelsk
Sider
322
ISBN
9788245005684
Utgave
2. utg.
Utgivelsesår
2007
Format
24 x 17 cm

Medlemmers vurdering

L
Lærerstudent – 25.08.2008

– Ut fra tittelen skulle man tro at denne boka handler om generell fremmedspråksdidaktikk, og den er da også på pensum i flere fremmedspråk ved universitetets lærerutdanning. Den første delen av boka tar da også for seg en grundig generell oversikt over språkundervisning gjennom tidene. I den neste delen, som går mer inn på metoder og praktiske tips til undervisningen, konsentrerer boka seg imidlertid stort sett om engelskundervisningen. Det er selvsagt mange fine ting her som man kan la seg inspirere av og bruke i klasserommet uansett målspråk, men som boka også selv tar opp, har engelsk en helt spesiell stilling i dag, både i Norge og i resten av verden, som gjør at tilnærmingen til dette språket blir litt ulik den man må ha til de andre fremmedspråkene, som kanskje er nettopp mer fremmede for elevene. Dermed er nok denne boka mer nyttig for kommende engelsklærere enn den er for de som skal undervise i tysk, fransk eller spansk.

T
TB – 16.11.2004

– Teaching a Foreing Language av Simensen finner du garantert på pensum i engelsk fagdidaktikk på høyere nivå. I første hoveddel beskriver den hvordan trender innenfor språkundervisning i det tjuende århundret har utviklet seg, og i den andre hoveddelen tar den for seg praktiske aspekter ved språkundervisning og læring med vekt på engelsk, og da spesielt engelsk i Norge. Det som er meget bra med boka er at etter hvert kapittel kommer forfatteren med forslag til videre lesning/annen relevant litteratur. Og siste kapitler er viet spesielt til de som ønsker å skrive avhandling innenfor fagområdet - masse nyttige tips å ta med seg videre! Det som kunne vært bedre, hadde kanskje vært en større/dypere behandling av emnene som tas opp, men med en grammatisk forkunnskap skulle boka være nyttig for de fleste.

Oppdag mer

Bøker som ligner på Teaching a foreign language:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

Frank

Ingunn Aamodt
Innbundet 
245,- 269,-
 

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv