Undervisningsplanlegging for yrkesfaglærere
Boka presenterer en didaktisk relasjonsmodell som gjør det mulig å utvikle et bevisst og reflektert forhold til utdanning, undervisning og læring. Elevenes læreforutsetninger, rammefaktorer, mål, innhold, læreprosess og vurdering er hovedbegreper i modellen. Gjennom systematisk didaktisk analyse og refleksjon over utdanningsarbeid kan lærerstudenter og lærere oppnå pedagogisk utviklingskompetanse og profesjonalitet.
Les merLogg inn for å se din bonus
Boka presenterer en didaktisk relasjonsmodell som gjør det mulig å utvikle et bevisst og reflektert forhold til utdanning, undervisning og læring. Elevenes læreforutsetninger, rammefaktorer, mål, innhold, læreprosess og vurdering er hovedbegreper i modellen. Gjennom systematisk didaktisk analyse og refleksjon over utdanningsarbeid kan lærerstudenter og lærere oppnå pedagogisk utviklingskompetanse og profesjonalitet.
Den nye utgaven av undervisningsplanlegging for yrkesfaglærere fokuserer på utfordringer i fagfornyelsen og Læreplanverket for Kunnskapsløftet 2020. Boka henvender seg til studenter i yrkesfaglærerutdanningen og andre som arbeider med yrkesrelatert utdanning i skole og arbeidsliv.
Detaljer
- Forlag
- Gyldendal
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Bokmål
- Sider
- 224
- ISBN
- 9788205535275
- Utgave
- 4. utg.
- Utgivelsesår
- 2022
- Originaltittel
- Undervisningsplanlegging for yrkesfaglærere
- Format
- 22 x 15 cm