Skoleutvikling
i forskning, politikk og praksis
Kristin Helstad (Redaktør) ; Sølvi Mausethagen (Redaktør)
I denne boka gir sentrale fagpersoner og forskere ulike blikk på skoleutvikling. Forfatterne presenterer ny forskning og peker
på utviklingstrekk som vil ha betydning for skoleutvikling i årene fremover. Les mer
- Vår pris
- 459,-
(Paperback)
Fri frakt!
Leveringstid:
Sendes innen 3 virkedager
Paperback
Legg i
Paperback
Legg i
Vår pris:
459,-
(Paperback)
Fri frakt!
Leveringstid:
Sendes innen 3 virkedager
I denne boka gir sentrale fagpersoner og forskere ulike blikk på skoleutvikling. Forfatterne presenterer ny forskning og peker
på utviklingstrekk som vil ha betydning for skoleutvikling i årene fremover. De viser blant annet hvordan skoleutvikling kan
forstås fra et lærerperspektiv, et ledelsesperspektiv, et læreplanperspektiv og et historisk perspektiv.
Hva dreier skoleutvikling seg om - i forskning, politikk og praksis? Vi som jobber i og med skolen ønsker å utvikle den slik at den blir så god som mulig for elevene våre. Ofte har vi forskjellig forståelse av og erfaring med hva slags kunnskap og hvilke arbeidsmåter som kan føre til god skoleutvikling. Hvilket teoretisk eller metodisk ståsted vi har, vil også ha betydning. Gjennom 15 kapitler bidrar denne boka med en rekke innfallsvinkler til skoleutvikling, der både bredde- og dybdekunnskap vies plass.
Boka er skrevet for studenter, lærere, skoleledere, lærerutdannere, forskere og andre som er involvert i utviklingsarbeid i skolen og som har interesse og engasjement for skoleutvikling.
Boka er redigert av Kristin Helstad og Sølvi Mausethagen, begge professorer ved OsloMet og Høgskolen i Innlandet. Øvrige bidragsytere er Yngve Antonsen, Silje B. Fekjær, Heidi Granberg, Egil Weider Hartberg, Hege Havn, Hege Hermansen, Berit Karseth, Guro Kirkerud, Ana Lucia L. da Silva, Jorunn Møller, Christina N. Mølstad, Ann-Therese Dalbakk Nomerstad, Thomas Nordahl, Lene Nyhus, May Britt Postholm, Tine S. Prøitz, Åse Slettbakk, Tone Dyrdal Solbrekke og Ingrid Tvete. Forfatterne er ansatt ved universiteter, høgskoler og skoler i Tromsø, Trondheim, Lillehammer, Hamar, Vestfold og Oslo.
Hva dreier skoleutvikling seg om - i forskning, politikk og praksis? Vi som jobber i og med skolen ønsker å utvikle den slik at den blir så god som mulig for elevene våre. Ofte har vi forskjellig forståelse av og erfaring med hva slags kunnskap og hvilke arbeidsmåter som kan føre til god skoleutvikling. Hvilket teoretisk eller metodisk ståsted vi har, vil også ha betydning. Gjennom 15 kapitler bidrar denne boka med en rekke innfallsvinkler til skoleutvikling, der både bredde- og dybdekunnskap vies plass.
Boka er skrevet for studenter, lærere, skoleledere, lærerutdannere, forskere og andre som er involvert i utviklingsarbeid i skolen og som har interesse og engasjement for skoleutvikling.
Boka er redigert av Kristin Helstad og Sølvi Mausethagen, begge professorer ved OsloMet og Høgskolen i Innlandet. Øvrige bidragsytere er Yngve Antonsen, Silje B. Fekjær, Heidi Granberg, Egil Weider Hartberg, Hege Havn, Hege Hermansen, Berit Karseth, Guro Kirkerud, Ana Lucia L. da Silva, Jorunn Møller, Christina N. Mølstad, Ann-Therese Dalbakk Nomerstad, Thomas Nordahl, Lene Nyhus, May Britt Postholm, Tine S. Prøitz, Åse Slettbakk, Tone Dyrdal Solbrekke og Ingrid Tvete. Forfatterne er ansatt ved universiteter, høgskoler og skoler i Tromsø, Trondheim, Lillehammer, Hamar, Vestfold og Oslo.
- FAKTA
-
Utgitt:
2022
Forlag: Cappelen Damm akademisk
Innbinding: Paperback
Språk: Norsk Bokmål
Sider: 312
ISBN: 9788202717728
Utgave: 1. utg.
Format: 24 x 17 cm
- KATEGORIER:
- VURDERING
-
Gi vurdering
Les vurderinger