– Boken Digital kompetanse i skolen - en innføring, ser på vår evne til å utnytte de nye mediene i forbindelse med læring, både i og utenfor skolen.
Dette er Ola Erstads siste bok, og han gir en grunnleggende innføring i sentrale temaer om læring og utvikling knyttet til bruk av IKT.
Kunnskap, skole og utdanning er under press, ikke minst fra medie- og teknologiutviklingen. Forfatteren gir både teoretiske og praktiske innblikk i hvordan det er mulig å hanskes med slike utfordringer i dagens skole.
Boken Digital kompetanse i skolen, er en innføringsbok for studenter, lærere og skoleledere som ønsker en innsikt i et nytt og viktig kompetanseområde.
Digital kompetanse i skolen
en innføring
Både i utformingen av utdanningspolitikk, forskning og pedagogisk praksis står vurderingen av digital kompetanse sentralt for å forstå norsk skole nå og utfordringer i årene som kommer.
Spørsmål om digital kompetanse i og utenfor skolen har ikke blitt mindre aktuelle i løpet av de fem årene som er gått siden første utgave av boka kom.
Les mer
479,-
Paperback
Sendes innen 1 virkedag
Logg inn for å se din bonus
Både i utformingen av utdanningspolitikk, forskning og pedagogisk praksis står vurderingen av digital kompetanse sentralt for å forstå norsk skole nå og utfordringer i årene som kommer.
Spørsmål om digital kompetanse i og utenfor skolen har ikke blitt mindre aktuelle i løpet av de fem årene som er gått siden første utgave av boka kom. Dette er en gjennomgående revisjon. Store deler av forrige utgave er erstattet med nyere forskning og eksempler som tar pulsen på status for digital kompetanse. Andre deler er skrevet om og tilpasset de utfordringer som skole og læring med digitale medier står overfor.
En annen vesentlig endring siden førsteutgaven er implementeringen av Kunnskapsløftet i 2006. Digital kompetanse er et sentralt område i de ulike fagplanene, men det gjenstår mye m.h.t. mål, innhold og metodikk for et slikt kunnskapsområde. Det er derfor behov for en grunnleggende innføring i de ulike måtene den digitale kompetansen kommer til syne på i skolen, og de utfordringene den bringer på banen.
Digital kompetanse i skolen er skrevet for studenter, lærere og skoleledere som trenger basiskunnskap om hva digital kompetanse innebærer i pedagogisk praksis.
Spørsmål om digital kompetanse i og utenfor skolen har ikke blitt mindre aktuelle i løpet av de fem årene som er gått siden første utgave av boka kom. Dette er en gjennomgående revisjon. Store deler av forrige utgave er erstattet med nyere forskning og eksempler som tar pulsen på status for digital kompetanse. Andre deler er skrevet om og tilpasset de utfordringer som skole og læring med digitale medier står overfor.
En annen vesentlig endring siden førsteutgaven er implementeringen av Kunnskapsløftet i 2006. Digital kompetanse er et sentralt område i de ulike fagplanene, men det gjenstår mye m.h.t. mål, innhold og metodikk for et slikt kunnskapsområde. Det er derfor behov for en grunnleggende innføring i de ulike måtene den digitale kompetansen kommer til syne på i skolen, og de utfordringene den bringer på banen.
Digital kompetanse i skolen er skrevet for studenter, lærere og skoleledere som trenger basiskunnskap om hva digital kompetanse innebærer i pedagogisk praksis.
Detaljer
- Forlag
- Universitetsforlaget
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Norsk Bokmål
- Sider
- 197
- ISBN
- 9788215016276
- Utgave
- 2. utg.
- Utgivelsesår
- 2010
- Format
- 23 x 15 cm
Medlemmers vurdering
Skriv en vurdering
K