De andres skole
gruppedannelse og utenforskap i den flerkulturelle skolen
Når får etnisitet betydning i skolen? Hva har etnisitet å si for opplevelsen av tilhørighet for ungdom i en flerkulturell skole?
Denne boka utforsker disse generelle prosessene gjennom en nærstudie av ungdommer i en klasse på videregående skole. En stadig mer kulturelt kompleks skolehverdag gjør det nødvendig å øke vår forståelse av hvilke dynamikker og utfordringer som kan dukke opp i flerkulturelle klasserom, hvordan de kan forstås og hvordan de kan håndteres.
Les mer
469,-
Paperback
Sendes innen 1 virkedag
Logg inn for å se din bonus
Når får etnisitet betydning i skolen? Hva har etnisitet å si for opplevelsen av tilhørighet for ungdom i en flerkulturell skole?
Denne boka utforsker disse generelle prosessene gjennom en nærstudie av ungdommer i en klasse på videregående skole. En stadig mer kulturelt kompleks skolehverdag gjør det nødvendig å øke vår forståelse av hvilke dynamikker og utfordringer som kan dukke opp i flerkulturelle klasserom, hvordan de kan forstås og hvordan de kan håndteres.
Boka viser hvordan ungdoms gruppedannelse i skolen må forstås i lys av forhold både utenfor og innenfor skolen.
Denne boka utforsker disse generelle prosessene gjennom en nærstudie av ungdommer i en klasse på videregående skole. En stadig mer kulturelt kompleks skolehverdag gjør det nødvendig å øke vår forståelse av hvilke dynamikker og utfordringer som kan dukke opp i flerkulturelle klasserom, hvordan de kan forstås og hvordan de kan håndteres.
Boka viser hvordan ungdoms gruppedannelse i skolen må forstås i lys av forhold både utenfor og innenfor skolen.
Detaljer
- Forlag
- Gyldendal akademisk
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Bokmål
- Sider
- 155
- ISBN
- 9788205498358
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2017
- Originaltittel
- De andres skole
- Format
- 22 x 15 cm