Vurdering i yrkesfag
helhetlig yrkeskompetanse
Yrkesopplæringen skal ta utgangspunkt i de kvalitetskrav vi stiller til godt faglig arbeid. Det nye kompetansebegrepet understreker dette.
I dette hefte har vi beskrevet en vurderingspraksis som er basert på en slik opplæring.
Les mer
239,-
Paperback
Sendes innen 3 - 10 dager
Logg inn for å se din bonus
Yrkesopplæringen skal ta utgangspunkt i de kvalitetskrav vi stiller til godt faglig arbeid. Det nye kompetansebegrepet understreker dette.
I dette hefte har vi beskrevet en vurderingspraksis som er basert på en slik opplæring.
Dette er andre utgave av Vurdering i yrkesfag. 2. utgave har fått et tillegg om blant annet refleksjon og kritisk tenkning i yrkesfag. Heftet har også nytt innhold om hvordan vurderingen kan ta opp i seg at kompetansemålene i læreplanene skal tolkes i henhold til teksten OM FAGET. Teksten OM FAGET handler i mange fag blant annet om bærekraftig utvikling, helse, miljø og sikkerhet og medvirkning.
Innhold Forord Innledning Helhetlig yrkeskompetanse Vurdering som grunnlag for motivasjon Utfordringer knyttet til vurdering i Vg1 og brede Vg2 Hva er vurdering - oversikt Hvordan gjøre vurderingsarbeid i praksis? Standpunktvurdering Eksamen, fag- og svenneprøver Vurdering av skolens og bedriftens opplæringsvirksomhet Sentrale begreper i vurderingsarbeidet -ordliste
Heftet er skrevet for lærere og instruktører i fag- og yrkesopplæringen og er aktuelt både for skoler og bedrifter. Heftet er også relevant for studenter ved lærerutdanningene, spesielt yrkesfaglærerutdanningen (YFL) og praktisk-pedagogisk utdanning for yrkesfag (PPUY)
I dette hefte har vi beskrevet en vurderingspraksis som er basert på en slik opplæring.
Dette er andre utgave av Vurdering i yrkesfag. 2. utgave har fått et tillegg om blant annet refleksjon og kritisk tenkning i yrkesfag. Heftet har også nytt innhold om hvordan vurderingen kan ta opp i seg at kompetansemålene i læreplanene skal tolkes i henhold til teksten OM FAGET. Teksten OM FAGET handler i mange fag blant annet om bærekraftig utvikling, helse, miljø og sikkerhet og medvirkning.
Innhold Forord Innledning Helhetlig yrkeskompetanse Vurdering som grunnlag for motivasjon Utfordringer knyttet til vurdering i Vg1 og brede Vg2 Hva er vurdering - oversikt Hvordan gjøre vurderingsarbeid i praksis? Standpunktvurdering Eksamen, fag- og svenneprøver Vurdering av skolens og bedriftens opplæringsvirksomhet Sentrale begreper i vurderingsarbeidet -ordliste
Heftet er skrevet for lærere og instruktører i fag- og yrkesopplæringen og er aktuelt både for skoler og bedrifter. Heftet er også relevant for studenter ved lærerutdanningene, spesielt yrkesfaglærerutdanningen (YFL) og praktisk-pedagogisk utdanning for yrkesfag (PPUY)
Detaljer
- Forlag
- Fagbokforlaget
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Bokmål
- Sider
- 81
- ISBN
- 9788245039221
- Utgave
- 2. utg.
- Utgivelsesår
- 2021
- Format
- 24 x 17 cm